به جورباجور خوش آمدید!!!
به جورباجور خوش آمدید!!!
اخبار بارسلونا*مسي10*بارسا*اس ام اس*عکس*دانستنیها*مطالب جالب و خواندنی*بیوگرافی*فال و...

50474 634417411568478336 m راههای معافیت از سربازی

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری  برنا، مشمولان خدمت وظیفه تنها در صورت داشتن شرایط زیر می توانند از معافیت کفالت بهره مند شود.

-یگانه مراقب و نگهدارنده پدر یا جد یا برادر و یا مادر یا جده یا خواهر که قادر به اداره امورخود نباشد.

ب- یگانه سرپرست و نگهدارنده برادر یا خواهر صغیر باشد.

ج- یگانه سرپرست خواهر مجرد در صورتی که تا سن ۲۴سالگی مجرد باشد.

د- از ۲یا۳ برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان تا خاتمه خدمت دیگری به خدمت دورهضرورت یا احتیاط اعزام نخواهدشد وترتیب تقدم در اعزام بر مبنای سن مشمول خواهد بود.

هـ -مشمولان غیر غایب که دارای همسر یا فرزند تحت تکفل هستند تا تصویب و اجرای لایحه مذکور در ماده۵۵ این قانون در زمان صلح  معاف هستند.

بدیهی است پس از تصویب و اجرای لایحه مذکور به شرط نداشتن مانع دیگری مشمولان فوق به خدمت اعزام خواهند شد.

تبصره ۱- مشمولان بندهای الف و ب چنانچه در ۵ سال متوالی دارای شرایط معافیت موقت از خدمت باشند در پایان سال ۵ به آنها معافیت د رزمان صلح داده خواهد شد و مشمولین بند ج تا پایان سن ۲۴ سالگی خواهر می توانند سالانه از معافیت موقت استفاده و سپس به شرط داشتن مانع دیگری به خدمت اعزام شوند.

تبصره ۲ – مشمولانی که برای انجام خدمت وظیفه عمومی احضار می شوند در صورتی که در تاریخ های معین بدون عذر موجه خود را معرفی نکنند از معافیت موضوع این ماده محروم می‌شوند.( با توجه به ماده ۵۵ )

ماده ۴۵ ملغی شده است.

ماده ۴۶ – مشمولانی که ادعای کفالت می کنند، می توانند مدارک لازم را پیش از اعزام به حوزه وظیفه عمومی محل سکونت خود تسلیم کنند.تحقیقات لازم نسبت به ادعای کفالت این قبیل مشمولان و همچنین تصدیق صحت مندرجات استشهاد و مدارک آنها با شهربانی و یا ژاندارمری خواهد بود .

تبصره – در هر سال که مشمولان سالم و بلامانع، نیاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را تامین کرده باشند به مشمولان بند ۲ ماده ۳۹ و مشمولانی که دارای معافیت موقت و معتبر به مدت ۲ سال باشند معافیت دائم در زمان صلح داده خواهد شد.


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:, توسط sdh